Zupa z trupa. Gry do plecaka
Unikaj kart z obrzydliwymi daniami!
Na początku gry każdy dostaje na rękę 12 kart. Zadaniem graczy jest odrzucanie kart zgodnych z kartą warunku (ten sam kolor karty lub taka sama wartość). Ale możemy r&oa...
Banda Pand i kawałki bambusa
Wyszukuj, porównuj i złap pandę!
Zadaniem graczy jest znalezienie wśród kart pandy o konkretnych właściwościach. Różnią się one wzrostem wagą i długością trzymanego bambusa. Jeden z gr...
W BLASKU jesteś poszukiwaczem przygód, który buduje swoją kompanię, rekrutując w każdej turze nowego towarzysza podróży, starając się jak najlepiej połączyć ich moce. Będziesz rzucał kostkami, aby aktywować zalety, jakie przynosz...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Mól Szachrajek
Bardzo wciągajaca gra! Szybka rozgrywka (max 20-30 minut) i kolejna kolejka. Nie sposób się oderwać ...