premiera 24.05.2024
Kultowa karcianka w klimacie fantasy
Przez tysiąclecia odizolowane królestwo Vigil nie było narażone na niebezpieczeństwo ze strony innych krain. Teraz, gdy bariera między wymiarami się rozpada, z zaświatów pr...
W końcu masz pupila swoich marzeń! Czy potrafisz się nim zająć? Pokaż wszystkim, że zaopiekujesz się swoim zwierzakiem najlepiej na świecie! Nie będzie to łatwe, ponieważ inni też pragną zdobyć tytuł najlepszego opiekuna albo opiekunki – i nie ...
Piękno dzikiej przyrody
Stwórz miniaturowy świat, w którym zwierzęta żyją w całkowitej harmonii z naturą! Ostoja to przepięknie ilustrowana gra strategiczna, w której każda z podejmowanych decyzji może okazać się klu...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Talisman: Magia i Miecz - Zwiastun
dodatek absolutnie niezbędny! :D zwłaszcza gdy ktoś ma więcej niż 3 inne dodatki- gra staje się dyna...