Ekspedycyje

-11%

Talisman: Magia i Miecz (5. edycja)

-22%

Inventions: Ewolucja Idei

-29%

MikroMakro 4: Ostatnie starcie

-35%
zabawka Ty Inc. 41285. Scully - miś pirat. Ty Beanie Bellies
-35%
zabawka Ty Beanie Babies SOFT. 44003 Marvel Groot
Książki, komiksy ... Rozwiń
  36.00 PLN 49.99 PLN
  32.90 PLN 49.99 PLN
  21.00 PLN 29.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  6.90 PLN 9.50 PLN
  4.90 PLN 6.00 PLN
  12.00 PLN 14.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Wojownicy Podziemi (druga edycja)
Gra fajna bo skupiamy się na tym by sobie nawzajem pomagać, miła odmiana po Munchkinie itd. Szybko s...
Madzia Skowronek