Wyprawa Darwina

-11%

Talisman: Magia i Miecz (5. edycja)

-22%

Inventions: Ewolucja Idei

-29%

MikroMakro 4: Ostatnie starcie

-34%
gra planszowa Bonsai
-35%
zabawka Ty Inc. 41298. Fritz - czarnobrązowy pies. Ty Beanie Bellies
Książki, komiksy ... Rozwiń
  18.00 PLN 24.99 PLN
  29.00 PLN 39.99 PLN
  16.90 PLN 22.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  0.20 PLN
  12.00 PLN 14.90 PLN
  14.95 PLN 19.90 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
stare7 Cudów Świata
Czy gra ,,7 cudów” sama jest cudem? Myślę, że słowo ,,cud” to zbyt wiele, wystarczy, że napiszę, że ...
Dominika Ferenc